Jos Bölte neemt met partner In de Zotte Wilg (vanaf nu Brasserie de Haven) over en start daarmee 3e zaak
Sinds een kleine tien jaar bedienen wij als Verstraten & Bergkamp Jos Bölte. Hij was al eigenaar van Joseph aan de Poel bij Jachthaven Dragt in Aalsmeer sinds 1 mei 2015 en De Polderboom aan het Marktplein in Hoofddorp sinds Koningsdag 2018. Vanaf 1 juni 2020 dus ook Brasserie de Haven (voorheen de Zotte Wilg) in Aalsmeer. De naam wordt dus aangepast. De zaak neemt hij over samen met Thom van Riel. Wij mochten de heren begeleiden bij deze overname. Niet alleen willen we hen beiden graag feliciteren, het is ook een heel mooi verhaal midden in deze corona-crisis. Tegendraads ondernemen. Het kan, ze doen het en wij vinden het gaaf.
“Ik wil vooruitkijken, kansen zien en pakken”
Sommigen vinden het gek
Volgens Jos Bölte zijn er ook mensen die zeggen ‘je bent gek’: “Het is natuurlijk een bijzondere tijd voor iedereen, maar zeker ook voor horecaondernemers. Zo hebben wij bijvoorbeeld het gehele interieur (intern en extern) van Joseph aan de Poel verbouwd en er heeft nog geen klant op gezeten. Dat doet natuurlijk wel pijn. Daarnaast hebben we ook 50 mensen in dienst. Mensen waar ik trots op ben en die ik graag in de buurt wil houden. Ik wil daarnaast ook vooruitkijken en kansen zien. Straks willen mensen weer naar buiten en ontspannen. Dan wil ik er klaar voor zijn. Met onze bestaande twee zaken maar er kwam ook een prachtige andere kans voorbij. We nemen Brasserie de Haven over van Peter en Joke Schwegler die 20 jaar lang hun ziel en zaligheid in deze zaak hebben gestoken. Dat hebben ze super gedaan en ik zie heel veel kansen. Zoveel kansen dat ik het momentum niet voorbij wil laten gaan. Ik neem de zaak over samen met Thom. Hij loopt al tien jaar bij ons rond. Ik gun het hem en ik weet zeker dat het een topplek wordt voor onze gasten.
“Niet ieder telefoontje zorgt direct voor een factuur”
No 9 till 5
Jos regelt al zijn financiële zaken via Verstraten & Bergkamp. Jos: “Onze relatie gaat eigenlijk over vertrouwen. We sparren veel met elkaar en ik heb het gevoel dat we samen onderweg zijn. Het is niet dat als je een keer na vijf uur belt dat je voor een dichte deur staat of dat je bij ieder telefoongesprek de meter hoort lopen. Onze gehele boekhouding verloopt geautomatiseerd en dit scheelt mij ontzettend veel tijd. Vooral ook in deze tijd voel ik dat ze voor ons klaar staan. Advies en acties naar aanleiding van overheidsmaatregelen komen proactief en daadkrachtig. Bij de overname van Brasserie de Haven schakelen ze zo snel. Ze zien net als ik de kans en dat geeft mij ook extra vertrouwen.”
Diensten:
- Pro-actief advies
- Begeleiding bij financiering
- Aangiften
- Loonadministratie
- Strategisch partner
Kunnen wij jou voorzien van financieel advies gedurende deze periode?
foto: Renata Jansen
Meer financieel nieuws rondom corona: